Ailyn Pérez v Praze

11.1.2019 / Kulturní servis / Marek Šulc

Spolupráce Ailyn Pérez a Emmanuela Villauma v Metropolitní opeře v New Yorku vyústila v pozvání Ailyn Pérez do sezony PKF — Prague Philharmonia 2018—2019. V úterý 15. ledna zazní v Rudolfinu v jejím podání pod taktovkou šéfdirigenta PKF Emmanuela Villauma výběr árií z oper Ericha Wolfganga Korngolda a Čtyři poslední písně Richarda Strausse. 

„Společně provedeme jednu z nejkrásnějších scén z opery Die Kathrin, vyprávějící příběh francouzského vojáka, který potká mladou Němku. Nejobyčejnější love story, kterou ovšem Korngold dopsal těsně před vypuknutím druhé světové války, takže operu tvrdě zcenzurovali. Stejně tak Zázrak Heliany je úchvatné psychologické drama, kde tajemná žena stráví noc s vojákem, o němž ví, že den nato zemře. Trojici doplňuje Mariettina píseň z opery Mrtvé město, která se rovněž odehrává ve velmi tajemném prostředí. Myslím, že diváci nemají příliš možností slyšet tyto tři skvostné árie vedle sebe. Straussovy písně vyžadují vyzrálost a opravdu speciální pouto mezi dirigentem a sopranistkou. Myslím, že s Maestrem Villaumem takové pouto máme. Vždy je prožívám, jako bych je zpívala poprvé. Vždy se nechávám Straussovou hudbou znovu a znovu překvapovat. Doufám, že se nám k tomuto podaří strhnout i diváky,“ komentuje dramaturgii koncertu Ailyn Pérez.

Ailyn Pérez patří k nejžádanějším sopranistkám současnosti. Pravidelně hostuje v Metropolitní opeře v New Yorku, londýnské Covent Garden, milánském Teatro alla Scala, Vídeňské státní opeře a na dalších světových operních scénách.

Emmanuel Villaume dále zařadil na program Adagietto z opery Ztracený ráj Krzysztofa Pendereckého a Sedmou symfonii Ludwiga van Beethovena. „Beethovenova Sedmá symfonie byla jednou z prvních skladeb, kterou jsem ve svém životě slyšel. Dodnes mne fascinuje svou vitalitou, energií, a netajím se tím, že z Beethovenových symfonií je mou nejmilejší,“ dodává.

Foto: Rebecca Fay