Collegium Marianum slaví dvacetiny

18.10.2017 / Kulturní servis / Marek Šulc

Nadšení a systematická práce, badatelský přístup i práce s emocemi, typická pro baroko, se staly poznávacím znamením letos dvacetiletého souboru Collegium Marianum. Pod vedením Jany Semerádové soubor objevuje zapomenuté autory a skladby, aby jim po staletích vdechl nový život a mladistvou energii. Na podzim pokračuje Collegium Marianum v úspěšném koncertním cyklu Barokní podvečery. V jeho rámci bude 26. listopadu v Divadle ABC uvedena pražská premiéra inscenace pastorální opery Goerga Fridricha Händela Acis a Galatea. Soubor v tomto případě spojil síly s loutkohereckým souborem Buchty a loutky. Mezi interprety pěveckých partů pak zazáří jméno teprve devatenáctileté talentované pěvkyně Patricie Janečkové.

Jeden z našich nejlepších souborů staré hudby s mezinárodním renomé založila před dvaceti lety vynikající hráčka na příčnou barokní flétnu a muzikoložka Jana Semerádová. „K založení souboru Collegium Marianum mne vedla touha sdílet svoji vášeň pro barokní hudbu se stejně zapálenými hudebníky,” říká Jana Semerádová, která své nadšení pro hudbu barokní Prahy promítla do studia archivů a přepisování skladeb. „Jsme známí tím, že objevujeme zapomenuté autory. A tak ti, o nichž před dvaceti lety věděl málokdo, jsou dnes známá jména,” dodává umělecká vedoucí souboru Collegium Marianum. Zaujetí pro komplexní vyznění barokní hudby a ve spojení s dalšími uměleckými obory a žánry vedl soubor k práci na řadě scénických projektů a k využití dramatického a tanečního elementu.