Collegium 1704 představilo novou sezónu

20.5.2016 / Zprávy / Marek Šulc

V pondělí 1. června zahajuje Collegium 1704 prodej vstupenek na nadcházející koncertní sezonu 2016–17. Ta zavede posluchače ve zvýšené intenzitě do Dvořákovy síně Rudolfina, kde se na koncertech od října do dubna naskytne možnost nejednoho setkání s díly velkých mistrů – Mariánské nešpory Claudia Monteverdiho, Vánoční oratorium a Janovy pašije Johanna Sebastiana Bacha a mnohá další. Letošní silvestrovský koncert nabídne velkolepou událost – provedení Zelenkova díla v novodobé světové premiéře. Spolupráci na nadcházejících koncertech přislíbila francouzská altistka Lucile Richardot, jeden z nejvýraznějších mladých českých pěvců, basista Jan Martiník a další mezinárodně uznávané pěvecké osobnosti.

Během své existence se Collegiu 1704 podařilo vybudovat dva koncertní cykly – Hudební most Praha – Drážďany a Collegium 1704 v Rudolfinu – a získat početné a nadšené publikum. Počínaje nedávno zakončenou sezonou 2015–16, kdy soubor oslavil deset let své existence, se spojilo to nejlepší z obou koncertních cyklů do jednoho a nejinak tomu bude v případě nadcházející sezony.

V té se Collegium 1704 navrací ve zvýšené intenzitě do Dvořákovy síně Rudolfina. Dlouhodobě narůstající zájem publika o koncerty se pak odrazí v reprízování všech koncertních programů. Kromě koncertů v Rudolfinu jsou připraveny dva programy v kostele sv. Šimona a Judy – mimořádný koncert La Virtuosissima 7. prosince 2016 a dva silvestrovské koncerty 31. prosince 2016.

Skladby J. S. Bacha, hudba evropských panovnických dvorů a v neposlední řadě Zelenkova díla, která zazní hned na třech koncertech – to jsou tři stěžejní dramaturgické linie nové sezony. Zahajovací dvojice koncertů 24. a 25. října 2016 se ponese v duchu nadcházejícího 450. výročí narození Claudia Monteverdiho a to novým provedením v Praze jinak ojediněle uváděných Mariánských nešpor – mistrovského díla, které již v loňském roce zaznamenalo mimořádný úspěch. „Monteverdiho Mariánské nešpory jsou převratným dílem, ve kterém jeho autor spojuje umění vrcholné vokální polyfonie s nově se rodící operní řečí a instrumentální virtuositou. Díky jeho originalitě a tvůrčí odvaze můžeme obdivovat dnes toto dílo […] především jako jedinečný monument, který otevírá s počátkem nového věku budoucí cesty vývoje evropské hudby,“ uvádí k výjimečnosti skladby koncertu Václav Luks.