Max Emanuel Cencic

23.3.2015 / Zprávy / Martina Klausová

Chorvatsko-rakouský kontratenorista Max Emanuel Cencic rád bádá v archivech a objevuje skryté poklady.

Ve svém novém projektu nazvaném Venezia nabízí Max Emanuel Cencic árie z barokních Benátek. Jejich autory jsou takoví mistři jako Antonio Vivaldi, Francesco Gasparini, Tomaso Albinoni nebo Antonio Lotti, jejichž opery zcela nezaslouženě zmizely ze světových operních scén. Slavný kontratenorista Max Emanuel Cencic vybral z benátských barokních oper dvanáct árií na základě svého rozsáhlého badatelského výzkumu. Na projektu, určeném jak pro koncertní provedení, tak pro zaznamenání na CD (label Parlophone), Max Emanuel Cencic spolupracoval s italským barokním souborem Il Pomo D’Oro a italským dirigentem Riccardem Minasim.

 V Praze s tímto projektem vystoupí 4. dubna  ve Smetanově síni Obecního domu v Praze.

Max Emanuel Cencic je v současnosti obdařen nejkrásnějším hlasem v kontratenorovém oboru“ (Opernwelt 2008). Někdejší člen vídeňského chlapeckého sboru Wiener Sängerknaben, chorvatsko-rakouský pěvec Max Emanuel Cencic, zahájil svou kariéru dnes světově uznávaného kontratenoristy v roce 2001.
Hostuje ve významných operních domech jako jsou Vídeňská státní opera, Bavorská státní opera v Mnichově, drážďanská Semperova opera, Německá opera v Berlíně, Teatro Real v Madridu ad. Mezi koncertními sály, v nichž vystupoval, figurují Carnegie Hall v  New Yorku,  Barbican  Centre v  Londýně,  amsterdamská Concertgebouw, Musikverein ve Vídni, Festspielhaus Baden-Baden, Palais Garnier v Paříži ad., byl rovněž hostem řady prestižních festivalů. Spolupracuje s významnými dirigenty jako jsou William Christie, René Jacobs, Jean-Christophe Spinosi, Riccardo Muti ad. Jedním z prvních milníků v Cencicově kariéře bylo ztvárnění role Nerona (Monteverdi:  Korunovace Popey) v Basileji, za niž byl časopisem Opernwelt jmenován Nejlepším novým pěvcem roku 2003. K jeho dalším pozoruhodným kreacím patří Perseo ve Vivaldiho znovuobjevené serenatě Andromeda liberata (live nahrávka v Carnegie Hall pro label Deutsche Grammophon), titulní role ve zřídka uváděné Händelově opeře Faramondo a Herald ve světové premiéře opery Ariberta Reimanna Medea ve Vídeňské státní opeře (28. 2. 2010). Pěvcova rozsáhlá diskografie zahrnuje řadu CD nahrávek ověnčených mnoha prestižními cenami.

Více na: http://www.nachtigallartists.cz/projekty/emanuel-cencic-2015