Pavel Šporcl a Gipsy Way Ensemble

6.10.2014 / Zprávy

Přes 20 000 prodaných desek, více než 220 koncertů doma i v nejrůznějších koutech světa včetně Číny, dvě velká turné, dvakrát vyprodaná pražská Lucerna: to je jen dílčí výčet úspěchů projektu a stejnojmenného CD Gipsy Way. První album s cikánskou cimbálovou kapelou Pavel Šporcl natočil v roce 2008. Letos před prázdninami zúročil dosavadních šest let koncertování s cikánskou muzikou a společně s vydavatelstvím Supraphon uspořádal dva koncerty v legendárním nahrávacím studiu Domovina. Ty daly vzniknout novému albu Gipsy Fir.

 „Nebojím se v tomto případě vstoupit do téže řeky. S projektem Gipsy Way jsem se sžil neméně stejně jako s klasickou hudbou a tak přirozeně vyplynulo, že je třeba rozšířit repertoár s cikánskou tématikou. V nové nahrávce Gipsy Fire jsem se daleko více angažoval jako aranžér a skladatel. Nový projekt je oproti původnímu programu daleko více na mých bedrech. A tak to má u primáše být,“ dodává ke své novince s úsměvem Pavel Šporcl. 

 Album Gipsy Fire  je naplněno až po okraj řadou technicky extrémně náročných skladeb z cikánského repertoáru. Nahrávku prolínají chytlavé i melancholické filmové melodie (Velký blondýn, Šumař na střeše nebo téma, jež Pavel Šporcl nahrál pro film režiséra Jana Hřebejka Musíme si pomáhat), nádherná Piazzollova modlitba Ave Maria či titulní virtuózní skladba Gipsy Fire. Tu si houslový virtuóz pro sebe i zkomponoval a k ní také uvádí: „Do kompozice Gipsy Fire jsem vložil vlastní pocity a inspirace, které jsem získal a nasál za oněch šest let, během kterých jsem odehrál velké procento koncertů s cikánskými muzikanty".