Úspěch české operní zpěvačky

9.8.2018 / Zprávy / Marek Šulc

Talent sopranistky Olgy Jelínkové se prosadil v silné zahraniční konkurenci a byl oceněn ze strany operního domu v německém Saarbrückenu. Olga se stala novu stálou členkou ansámblu a zároveň oficiálně zahájí 26. srpna tamější operní sezonu, a to vysněnou rolí mnoha sopranistek v jedné z nejdojemnějších Verdiho oper.

Olga Jelínková začíná zcela nový život: vdala se, přestěhovala se do Německa a dokonce tam zahájí novou operní sezonu v Saarbrückenu titulní rolí ve Verdiho opeře La traviata. Nejde tedy o model, kdy je český umělec angažován pro český repertoár, ale pěvkyni čeká v Německu zahraniční repertoár i nadále: například v této sezoně Gounodova Markétka, Cherubiniho Médea nebo Korngoldova Juliette.

Doposud byl doménou Olgy Jelínkové čistě koloraturní obor, např. postavu Královny noci již zpívala v celkem deseti produkcích u nás i v zahraničí. Sama tvrdí, že hlasově k  roli Violetty Valéry v La traviatě dozrála až nyní. Své schopnosti zpívat dramatičtější repertoár si před nedávnem ověřila, když vystupovala jako Elvira ve Verdiho opeře Ernani v německém Mannheimu.

Režie a světelného designu produkce této opery se v Saarbrückenu ujal německý režisér Ben Baur, který má zkušenosti z mnoha evropských divadel, např. Curychu, Londýna, Frankfurtu, Berlína, Mnichova, Drážďan a mnohých dalších. „Mladý režisér Ben Baur skvěle vystihuje a nechává naším prostřednictvím ožívat i ty nejjemnější nuance, ukryté v každé situaci, v každé jednotlivé postavě,“ říká sopranistka. „Jsem nadšená, že mám možnost spolupracovat s tak skvělými sólisty, jakými jsou mí noví kolegové z ansámblu Staatstheater Saarbrücken, oceňuji jejich profesionalitu, vstřícnost a samozřejmě krásné hlasy. Těším se na naši premiéru, která myslím bude velkou událostí, jelikož hlavním mottem Bena Baura je, že v publiku nesmí být jediný člověk, který by nezaplakal. V příběhu Violetty odhaluje úplně všechno a jde mu o opravdovost: žádné omdlévání na efekt, cedíme doslova krev, pot a slzy.