Nejslavnější Řekyně, nejbohatší Řek

Slavná auditoria

„Státy se udržují těmi ideály, z nichž se zrodily,“ prohlásil, jak známo, Tomáš Garrigue Masaryk. „Mezilidské vztahy se zase odvíjejí podle toho, jak vznikly,“ mohla by k tomu dodat Elsa Maxwellová. Proč právě ona? A kdo to byl? Nešlo o nikoho významnějšího než o americkou bulvární žurnalistku dvacátého století, která od svých dvaceti let žila celých pět dekád až do své smrti se skotskou pěvkyní.

Psal se rok 1957, když se v Benátkách uskutečnil večírek po premiéře Donizettiho opery Anna Bolejnová v tamním divadle La Fenice. Dílo z roku 1830 nepatří k nejvýznamnějším. Ale tomuto představení dodala lesku proslulá pěvkyně, jež v něm excelovala. Poté se dostavila i na oslavu, kterou mazaně zorganizovala Maxwellová. Potřebovala přece nashromáždit nejnovější drby z takzvaně vyšší společnosti; vyčenichat, kdo s kým, a pro bulvár všechno patřičně zveličit. Tentokrát se jí naskytl úlovek jaksepatří. Americká sopranistka řeckého původu, rodačka z New Yorku, která se proslavila napřed v Itálii a pak po celém světě. Maria Callasová.

Takto začíná příběh nejslavnější Řekyně a nejslavnějšího Řeka, který nám odvypráví hudební publicista Jiří Vejvoda v dalším díle pořadu  Slavná auditoria.

Premiéra pořadu je připravena na pondělí 12. února v 19:00, reprízy na čtvrtek 15.2. ve 22:00 a sobotu 17.2. v 10:00.

Podcast