Pátek třináctého

Hudba stříbrného plátna

„Když točíte takový film, musíte se sami sebe zeptat: Jaká síla nutí lidi dívat se na tyhle horory pořád dokola? A pak jim místo odpovědi dát to, co chtějí, ale ne přesně to, co očekávají. Pak je to bude bavit,“ říká režisér Markus Nispel. Podle legendy masakr u Crystal Lake odstartovala nepozornost instruktorů letního tábora, kteří si nevšimli topícího se mentálně postiženého chlapce Jasona Vorheese. Ve snaze pomstít synovu smrt vzala truchlící matka spravedlnost do vlastních rukou a začala milé vychovatele nemile likvidovat. Když byla nakonec i ona poslána do pekla, převzal její práci utopený synáček. Tenhle příběh si ve zkratce připomeneme ještě před úvodními titulky a vypráví si ho i parta teenagerů, která do téhle oblasti zavítá. Vzhledem k tomu, že je nenapadne nic „rozumnějšího“, než děsivou lokalitu prozkoumat a přenocovat v ní, asi tušíte, jak to s nimi nakonec dopadne. Pár týdnů nato sem přijede sympaťák Clay, který pátrá po zmizelé sestře. Vzhledem k tomu, že jde o členku nešťastné partičky, musí vám být Claye a jeho zoufalého snažení upřímně líto. Litovat naopak není třeba bezprizorního Jasona, jemuž se pod ostří mačety blíží další skupinka rozjívených teenagerů, kteří si chtějí užít víkend v divočině a netuší, že za to zaplatí tu nejvyšší cenu.

Tolik oficiální text distributora k americkému hororu Pátek třináctého, který natočil režisér Marcus Nispel. Autorem hudby k této sérii snímků je Harry Manfredini. A to je téma dalšího dílu pořadu Hudba stříbrného plátna Nikoly BojčevaPremiéra je pořadu připravena na středu 24. srpna v 19 hodin, reprízy si poslechněte v neděli  28.8. ve 22:00 a v pondělí 29.8. ve 22:00.


Podcast