Trio Incendio zahraje u sv. Vavřince

Pro pražský koncert si trio připravilo repertoár složený z různých stylových období

Ve středu 19. ledna vystoupí v kostele sv. Vavřince v Hellichově ulici v Praze od 19:30 Trio Incendio. Pražské klavírní trio, které tvoří klavíristka Karolína Františová, violoncellista Vilém Petras a houslista Filip Zaykov, patří mezi nejtalentovanější evropské soubory, o čemž svědčí vítězství v několika mezinárodních soutěžích jako jsou Gianni Bergamo Classic Music Award ve švýcarském Luganu, COOP Music Awards v Cremoně, Concorso Internazionale di Interpretazione Musicale “Marcello Pontillo“ ve Florencii, Lodz International Chamber Music Competition, Concorso „Massimiliano Antonelii“ v Latině a Soutěži Bohuslava Martinů v Praze a vystoupení v předních evropských sálech včetně Wigmore Hall a Berlínské filharmonie.

Mladí muzikanti spolu začali hrát v roce 2016, kdy byli všichni členy Akademie komorní hudby. Po prvních koncertech a úspěších se Trio Incendio stalo členským souborem European Chamber Music Academy, díky čemuž začalo spolupracovat s předními evropskými komorními hráči a pedagogy na univerzitách po celé Evropě. Zkušenosti tak mladí muzikanti čerpali například od Alfreda Brendela, členů Hagen Quartettu, Alban Berg Quartettu, Talichova kvarteta, Itamara Golana či Avedise Koyoumdjiana.

Pro pražský koncert si trio připravilo repertoár složený z různých stylových období. Na programu jsou díla Josepha Haydna, Bohuslava Martinů, Hanse Wernera Henze a Antonína Dvořáka. „Koncert zahájíme dílem otce klavírního tria Josepha Haydn. Zazní jeho Trio C Dur, Hob. XV:27, které je plné svěžesti a lehkosti. Provedeme také Trio č. 3, H332 Bohuslava Martinů, za jehož provedení jsme byli oceněni cenou Nadace Bohuslava Martinů v její interpretační soutěži. Jde o jedno z našich nejoblíbenějších děl, které jsme dostali možnost provést i v londýnské Wigmore Hall. Na program jsme dále zařadili Kammersonate jednoho z nejvýznačnějších a také nejkontroverznějších autorů německé moderní hudby Hanse Wernera Henze. Ve skladbě z roku 1948 se vyrovnává s obdobím druhé světové války. Koncert uzavřeme Triem č. 4, op. 90 Antonína Dvořáka, které je známé pod svým podtitulem Dumky. Ty patří na náš repertoár delší dobu a ač jsme je hráli několikrát, nikdy jsme je nehráli v Praze. Proto jsme se k nim rozhodli po delší době s odstupem vrátit a nalézáme v nich nové zajímavé a dříve nám skryté detaily,“ říká Vilém Petras.

Foto: Vilém Petras

Podcast