Zobcová flétna není jen nástrojem pro děti

Na svém novém albu Origins to dokazuje flétnistka Lucie Horsch. Možnosti zobcové flétny představuje v nebývalém žánrovém rozpětí, přitom vkusně a stylově.

Lucie Horsch (*1999) začínala svou kariéru jako "zázračné dítě", prošla si tvrdou školou barokní hudby a stylové interpretace, aby dnes vystupovala se svým - často podceňovaným - hranovým dechovým nástrojem na slavných světových pódiích. Její debutové album bylo s hudbou Antonia Vivaldiho, následovala nahrávka Baroque Journey, kde ji doprovází slavný orchestr Academy of Ancient Music.

Nové album Origins, které vyšlo letos na podzim u Decca Classics, je v pořadí třetím flétnistčiným vydaným CD. Jeho dramaturgie působí značně divoce: začíná skladbou Ornithology od jazzového saxofonisty Charlieho Parkera, pokračuje přes Ástora Piazzolu a Rumunské tance Bély Bartóka k lidovým písním různých zemí a najdeme zde třeba také slavnou skladbu Syrinx od Clauda Debussyho. To vše zní v úpravách pro zobcovou flétnu - někdy samostatnou, většinou však zapojenou do důmyslných aranžmá pro rozličná nástrojová obsazení, z nichž některá vytvořila i sama sólistka. Jedno je jisté: téměř každý posluchač uslyší na albu Origins zobcovou flétnu tak, jak ji ještě zaručeně nezná.

Foto: Dana van Leeuwen

Podcast