Dagmar Pecková 60! To nevadí!

Dagmar Pecková oslavila své šedesátiny dodatečným koncertem v rodné Chrudimi.

Mezzosopranistka Dagmar Pecková v neděli 27. června vystoupila v divadle Karla Pippicha v Chrudimi na koncertu nazvanému Dagmar Pecková 60! To nevadí! k opožděné oslavě svého životního jubilea. Představení bylo také připomínkou skutečnosti, že přesně na den před 40 lety se uskutečnilo její první profesionální účinkování. Dagmar Pecková je místní rodačkou, pochází z Medlešic, které jsou součástí Chrudimi.

Na pódiu ji doprovázel dirigent, skladatel a klavírista Jan Kučera, multižánrové uskupení Epoque Quartet a s předními světovými hudebníky spolupracující Miroslav Hloucal Jazz Band. Dagmar Pecková vybrala písně z repertoáru Kurta Weilla, jehož tvorbě se intenzivně v posledních deseti letech věnovala. S kabaretní revue Wanted vystupovala v pražské Lucerně, v roce 2016 přivezla koncertní projekt Cabaret Epoque na festival Smetanova Litomyšl. Z Weillových skladeb bylo také složeno její vystoupení na festivalu v německém Dessau.

Prvním profesionálním vystoupením Dagmar Peckové byla hlavní ženská role Louisy v americkém muzikálu Snílci v divadle Alfa, které v roce 1981 bylo scénou plzeňské operety v době rekonstrukce hlavní budovy. Premiéra se konala 27. června 1981, kdy Peckové bylo čerstvě 20 let. "Dostala jsem ve škole tip, že se hledá právě představitelka Luisy ve Snílcích. A protože jsem nevěděla, co ta role obnáší, jak bych taky mohla v zavřeném Československu, tak jsem se přihlásila na konkurs. Vyhrála jsem a byla z fleku angažovaná," popsala pěvkyně začátek své profesionální kariéry. Na zkoušky musela jezdit z Prahy a skloubit je se studiem. V Plzni ještě vystupovala jako Anička v operetě Paula Burkharda Ohňostroj, další sezonu už měla angažmá v pražském Hudebním divadle v Karlíně.

Pecková se snažila dostat do Národního divadla, což skončilo památnou větou tehdejšího šéfa opery divadla Zdeňka Košlera: "Vraťte se ke svým šibřinkám." Změna nastala po jejím setkání se sopranistkou Antonií Denygrovou. Pecková se přeorientovala ze sopránu na mezzosoprán a v roce 1985 úspěšně prošla konkurzem do operního studia v Drážďanech. O dva roky později již zářila v roli Cherubína jako sólistka tamní Semperovy opery a v letech 1989 až 1991 v Berlínské státní opeře. V roce 1991 byla stálým hostem opery ve Stuttgartu. Před dvěma lety oznámila,, že končí s operou, protože se jí kvůli menopauze změnil hlas. Věnuje se svým novým projektům, například festivalu Zlatá Pecka Chrudim.

Zdroj: ČTK
Foto: Profimedia

Podcast