Bella a její hlas

Co vše zkouší mezzosopranistka Bella Adamova?

Hostem Marka Šulce je v tomto týdnu mezzosopranistka Bella Adamova. Premiéru odvysíláme v úterý 21. 6. v 19,00. I. repríza v pátek 24. 6. ve 22,00 a II. repríza v sobotu 25. 6. v 11,00. 

Mnohostranná mezzosopranistka Bella Adamova se často a ráda nachází na rozhraní žánrů, ostatně i její kořeny jsou zapuštěny do několika kultur. Narodila se v Grozném v Rusku v roce 1992, nicméně vyrostla v Praze, vysokoškolská studia a formující léta strávila v zahraničí. Absolvovala bakalářský titul na londýnské Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance a následné magisterské studium v Kolíně nad Rýnem. Improvizaci se věnovala na basilejské hudební akademii s Fredem Frithem a Alfredem Zimmerlinem.

Bella Adamova je vítězkou Mezinárodní soutěže Roberta Schumanna (2021), laureátkou soutěže Emmy Destinnové v Londýně, kde získala cenu za českou píseň. Je držitelkou Ceny Nadace Bohuslava Martinů za nejlepší interpretaci díla Bohuslava Martinů v rámci Mezinárodní soutěže Antonína Dvořáka (2019).
V roce 2020 byla finalistkou Národní pěvecké soutěže v Berlíně, v září 2021 se prozpívala do finále soutěže barokní opery Cesti v Innsbrucku.

V sezóně 2021 debutovala s Janáčkovou filharmonií Ostrava s Rückertovymi písněmi Gustava Mahlera pod taktovkou Chuheie Iwasakiho. S dirigentem Tomášem Netopilem a cemballistkou Barbarou Marii Willi se letos představila v barokním programu v rámci festivalů Hudební Kroměříž a Maraton hudby Brno.
S Radkem Baborákem a jeho Orquestrinou uvede Čarodějnou lásku Manuela de Falla na Silvestrovském koncertu v Rudolfinu.

Během studia se Bella podílela na několika operních inscenacích, ztvárnila roli Hermie v Brittenově opeře Sen noci svatojánské a roli Celie v Haydnově La fedeltà premiata v Theater Aachen. V sezóně 2021-22 se ujme role Třetí Žínky v inscenaci Rusalky v Theater Bielefeld.

V rámci komorních ansámblů a jako sólistka improvizačně zkoumá možnosti akustického použití hlasu a často pracuje s textem. Pravidelně se věnuje interpretaci soudobé hudby. Byla sólistkou v premiéře basilejské verze Kagelova La trahison orale dirigované Jean Pierre Droutem, spolupracovala také na interdisciplinární skladbě pod vedením skladatele Hannese Seidla na festivalu ZeitRäume.

Bella je stipendistkou Nadace Royaumont a účastnila se mistrovských kurzů např. s Lyntonem Atkinsonem, Thomasem Piffkou, Christophem Prégardienem, Thomasem Hampsonem, Klesie Kelly, Daliou Schaechter, Simonem Keenlysidem, Josefem Protschkou, Christianem Immlerem a Kateřinou Kněžíkovou.

Foto: Agentura Makropulos

Podcast