Od klarinetu k fagotu

Co ovlivnilo výběr hudebního nástroje u fagotisty FOK Luboše Hucka ?

Luboš Hucek, rodák z Českých Budějovic, vyrůstal v hudebním prostředí. V mládí hrál na klavír, housle a klarinet.

Hru na fagot studoval na konzervatoři v Plzni a na Hudební fakultě AMU v Praze. Již během svých studií v Praze působil jako 1.fagotista orchestru FISYO, od roku 1979 pak zastával post sólofagotisty orchestru Národního divadla v Praze. V roce 1990 se stal členem Symfonického orchestru hl. m. Prahy, kde v současnosti působí na pozici sólofagotisty.

Je laureátem pěti národních soutěží v Chomutově (1977–1981), mezinárodní soutěže v polských Wloszakovicích (1980) a vítězem mezinárodní soutěže Pražského jara 1981, kde zároveň obdržel Cenu Českého hudebního fondu za nejlepší interpretaci soudobé skladby.

Jako sólista se prezentuje u nás i v zahraničí, spolupracuje s našimi i zahraničními orchestry.

Od roku 1987 je členem komorního souboru Ars Instrumentalis Pragensis, s nímž se v roce 1996 zúčastnil mezinárodní soutěže komorních souborů v Ósace, kde soubor získal 1. cenu a zlaté medaile.

Luboš Hucek má na svém kontě řadu nahrávek, ať už pro Českou televizi, Český rozhlas a firmy Multisonic Praha, Punc, Preco, Pony Canyon Japan, Yomiuri TV Corporation.

Jaká jsou specifika hraní hudby filmové, operní či symfonické ? Kolik času tráví výrobou fagotového strojku a jak dlouho mu nový strojek vydrží ? I to prozradí v rozhovoru s Martinou Klausovou, který si můžete poslechnout v neděli 9. května v 16:30 nebo v pondělí 10. května v 11:30.

Foto: Archív FOK

Podcast