Phidylé Kateřiny Kněžíkové

V Novince týdne vám nabízíme ukázku z nového supraphonského alba Kateřiny Kněžíkové.

Sopranistka svou desku pojmenovala Phidylé a repertoár sestavila z okouzlujících písní Bohuslava Martinů, Henriho Duparca, Maurice Ravela a Karola Szymanowského, které nahrála s Janáčkovou filharmonií Ostrava pod vedením Roberta Jindry.

Kateřina Kněžíková patří v současnosti k nejobsazovanějším českým operním pěvkyním, a právě v těchto dnech je jednou z hvězd slavného festivalu v anglickém Glyndbourne, kde ztvárňuje titulní roli v Janáčkově opeře Káťa Kabanová.

Prostou a zbožnou venkovanku Phidylé, hrdinku jedné z nich, si Kněžíková vybrala pro název celého alba. „Nerada bych kopírovala něco, co bylo už několikrát natočeno. Ale to podstatnější je mé zaujetí písňovým repertoárem. Když jsem dostala možnost natočit album, říkala jsem si, čím bych se chtěla prezentovat. Jak bych si přála, aby mě okolí vnímalo. Když jsem si uvědomila, že bych měla natáčet album s operními áriemi, tak by to srovnání bylo nesmírně nekompromisní. Navíc písně jsou mou láskou. A mám pocit, že u nás není právě písním dávána taková váha. A to bych si přála změnit. Myslím si, že můžu v tomto repertoáru něco říct a jsem v něm svá,“ uvedla Kateřina Kněžíková k neotřelé dramaturgii svého nového alba.

Foto: Petr Weigl / Supraphon

Podcast