Ve svých skladbách osobitě pracuje s lidským hlasem, původně se vyučil kuchařem. Hostem pořadu Hudba v miléniu je skladatel Petr Hora

Současný český hudební skladatel Petr Hora vyhrál první kolo hlasování o nejlepší Hudbu k siréně, napsal ale také balet, operu i hudbu pro Strašnické krematorium. Důraz klade ve své tvorbě na lidský hlas a vokální projevy.

Petr Hora (*1981) se vyučil kuchařem, dále vystudoval varhany a skladbu na Konzervatoři Teplice. Kompozici se pak dále věnoval na HAMU u Hanuše Bartoně a Luboše Mrkvičky - aktuálně je na tamní katedře skladby posluchačem doktorského studia. Nikdy nevyhrál žádné soutěže ani se žádných nezúčastnil, snad kromě prvního kola hlasování o nejlepší Hudbu k siréně, které v konkurenci 9 dalších autorů vyhrála jeho skladba River Call, uvedná v premiéře roku 2019 ve Výzkumném ústavu vodohospodářském.

Jeho skladby uvádí například Orchestr BERG nebo Ensemble Terrible, má však na svém kontě třeba i balet Malá mořská víla uvedený v Divadle J. K. Tyla nebo jednoaktovou operu Okno. Operní formu hodlá využít i ve své doktorské skladbě na HAMU, poslední dobou se totiž zaměřuje na práci s vokálními projevy a lidským hlasem. Jeho skladba The Red of the Flesh byla loni na podzim uvedena na speciálním koncertě v Krematoriu Strašnice, loni na jaře mu skladbu A Big Wheel of a Falling Spirit zahrálo i Sedláčkovo kvarteto v rámci komorní řady FOK.

Více o své tvorbě i svém pohledu na soudobou hudbu prozradí Petr Hora v pravidelném pořadu s premiérou v úterý 14. března od 19:00 a s reprízami v pátek 17.3. od 22:00 a sobotu 18.3. od 11:00.

Foto: Petr Hora diriguje Ensemble Terrible (©Robin Štrégl)

Podcast