Důležité není zvítězit, ale zúčastnit se

Slavná auditoria

Rok 1993 byl v mnoha ohledech zajímavý jak u nás doma, tak ve světě. Ti z nás, kteří už tehdy žili, se rozpadem Československa 1. ledna rázem ocitli v jiné zemi, aniž vytáhli paty z domova. A čerstvě zrozené Česko – už tehdy se o tomto pojmenování začaly vést vášnivé spory – či chcete-li Českou republiku navštívil ve stejném roce fenomenální tenorista Placido Domingo. Vystoupil tehdy s podporou mladičké sopranistky Angely Gheorghiu v holešovické Sportovní hale. 
A v témže se Placido Domingo nadýchl i ke zbrusu novému kroku, počinu, ve své mnohovrstevnaté kariéře. Nejenže byl tehdy, ve svých dvaapadesáti, především díky koncertům tří tenoristů na vrcholu slávy jako pěvec. Už také občas dirigoval a především měl nakročeno k manažerské dráze, jakou se snad žádný jiný interpret nemůže pyšnit. Od roku 1996 se stal uměleckým ředitelem Opery ve Washingtonu. O čtyři roky později si přibral tutéž funkci v Los Angeles, kde se pak roku 2003 stal dokonce generálním ředitelem tamní Opery. A to vše se propojilo s pěveckou soutěží, kterou Domingo založil rovněž ve třiadevadesátém roce. Jmenuje se Operalia

A právě této dnes už světově proslulé pěvecké soutěži se bude věnovat Jiří Vejvoda v dalším díle pořadu Slavná auditoria. Premiéra pořadu je připravena na pondělí 10. února 2020 v 19 hodin. Reprízy si poslechněte ve čtvrtek 13.2. ve 22:00 a v sobotu 15.2. v 10:00.

Podcast